legoSzervezeti kultúráról, marketingkommunikációs eszközökről, valamint az imázsépítésről tartott előadást Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója 2014. április 24-én a Debreceni Egyetemen. Hogyan működik egy multinacionális vállalat versenyképes stratégiája? Miként illeszkedik a hazai gyártás a márka globális működésébe? Ezek voltak a fő kérdések.

Oláh Szabolcs, egyetemi docens bevezetőjében elmondta, hogy az előadás egy alapszakos PR (közkapcsolatok) óra keretein belül valósul meg, és a LEGO-nál gyakornoki munkát végző elsőéves mesterszakos hallgató, Balogh Fruzsina közbenjárásának köszönhető. Külön üdvözölte, hogy az eseményre nem csak kommunikáció szakos hallgatók, hanem más egyetemisták és „külsős” érdeklődők is érkeztek. Véleménye szerint a PR-szakembereknek is fontos belelátni egy cég termelési folyamataiba, továbbá tisztában lenni a humán erőforrásokkal kapcsolatos összefüggésekkel.

A prológus során kiderült, hogy a LEGO 1992 óta van jelen hazánkban, Nyíregyházán pedig 2008-tól. Idén új gyárat nyitottak a szabolcsi megyeszékhelyen, ami a cég eddigi legnagyobb üzeme. A létesítményben 1500 embert foglalkoztatnak, 122 000 m2-en helyezkedik el és naponta 30 millió építődarabot gyártanak.

Tóth Csaba, aki 13-14 éve dolgozik felsővezetőként, elmondta, hogy egy cég életében rendkívül fontos a jó kommunikáció, ugyanis így tud kiemelkedni a versenytársak közül. Ezzel utalt arra, hogy van kereslet a szakemberekre a piacon. Bemutatta a LEGO történetét, a márka- és arculatépítés útját és védelmét, emellett a vállalatnál nap mint nap fölmerülő kommunikációs feladatokat szemléletes példák segítségével.

tothcsaba

Tóth Csaba (fotó: infonyiregyhaza.hu)

Prezentációjából kiderült, hogyan jutott el a dán alapító, Ole Kirk Kristiansen első fa játékaitól (1932) a márka a 2014-ben bemutatott mozifilmjéig, ami hatalmas sikernek örvend. Hogy született meg a családi tulajdonban lévő vállalat márkaneve a „Leg Godt” (jól játszani) kifejezésből, valamint milyen sajátos kommunikációs kihívásokkal néz szembe gyártócégként a LEGO Manufacturing Kft., a világhírű játékgyártó Nyíregyházán működő vállalata.

A cég mottója: „Only the best is good enough”, azaz „csak a legjobb lehet elég jó”. Ezt kiválóan bizonyítja az a tény, hogy a vállalatnak már négy éve nem kellett visszahívnia semmilyen terméket a piacról minőségi hiba miatt. Missziójuk az, hogy ösztönözzék és fejlesszék a jövő építőit, vízióként pedig az a céljuk, hogy feltalálják a játék jövőjét. A mintegy 130 országban értékesítő LEGO szerinte az alábbi kulcsszavakkal jellemezhető: minőség, kreativitás, vidámság, képzelőerő, tanulás, gondoskodás.

Kiemelt figyelmet fordítanak bolygónk védelmére, amit a „többet visszaadni, mint elvenni” elv is tanúsít. Fontos számukra a biztonság, a természetvédelem, emellett a gyerekek fejlődésének támogatása is. Természetesen a partnerek megfelelő kezelése is nagy hangsúlyt kap, törekszenek a közös értékek létrehozására, nélkülözhetetlen a nyíltság, a bizalom, az együttműködés, a cselekvőképesség és az összetartó erő.

A másfél órás előadás – és a LEGO imázsfilmje, amelynek elkészítésében Balogh Fruzsina is segédkezett – után valószínűleg senki nem bánta meg, hogy megjelent, mert egy rendkívül érdekes, hasznos információkkal teli bemutatót láthatott a főépület XI-es előadójában.

FacebookTwitterGoogle+tumblrLinkedInDiggPinterestRedditEmail

Szólj hozzá a bejegyzéshez!

hozzászólás