Far_Cry_4_box_artVégre kezem közé kaparinthattam a játékot és elkezdődhetett az élmény, amitől elszáll az agyam és nem térek magamhoz, még ha fel akarnak pofozni, akkor se. Játék indítása…betöltés…fekete képernyő…tik-tak, tik-tak ketyeg az óra…még mindig fekete képernyő. Életemben nem láttam még ettől gyönyörűbb fekete képernyőt. Egyszerűen zseniális volt a kompozíció, ha nem a saját szememmel látom, el se hiszem! Hogy ezzel még miért nem próbálkozott senki?! Fel is hívtam az egyik ismerősömet, hogy mit szól ehhez, azt felelte: „tudom én is ebben gyönyörködök már egy ideje”. Szóval ez az a látvány, amit a Ubisoft ígért a Far Cry új részével kapcsolatban. Gondolkodtam, és csak nem lehet ez az egész játék, valami cselekménynek legalább lennie kellene, bár nem mondom, hogy nem volt csodálatos és elgondolkodtató a fekete képernyő előtt ülni.

Mint kiderült ez egy hétköznapi hiba volt az első napon. Az emberek többségénél felütötte a fejét ez a hiba, amit másnap egy letölthető frissítéssel javítottak ki. Még szemet is lehetne hunyni e fölött, ha idén ez lenne az első hibájuk. A korábban kiadott Assassins Creed Unity legnagyobb volumenű hibája, ami egyes végletekben eszméletlenül vicces, másik szempontból, pedig csak akkor mutatnám meg a gyerekemnek, ha azt akarnám, hogy egy darabig ne aludjon. A bejátszásokban a szereplők feje szó szerint eltűnik, csak a hajuk, szemük és fogsoruk marad meg.

Miután sikerült működésre bírni a játékot, elkezdődhetett a kaland a himalájai Kyrat nevű kitalált tartományban. A sztorival és a legtöbb játékelemmel kapcsolatban elővették a jól bevált receptet a nagymama fiókjának a legaljából. A történet felépítése néhol hasonlóságot mutat a harmadik epizóddal, a klisés és önkényes „főgonosz”, aki kiskirályként él a saját országában. Továbbá megtalálható az ez ellen fellázadó, terroristáknak titulált szervezet.

A játékmenet viszont teljesen ugyanaz, néhány kisebb újítás van benne és meg merem kockáztatni, hogy itt nem csak a nagyi régi receptjét használták. Bizony lusták voltak elmenni a legközelebbi közértbe, hogy friss hozzávalókat vegyenek le a polcról, ezért a 2 évvel ezelőttieket használták. Minden egyes használható fegyver visszaköszön, ami a harmadik epizódban szerepelt. Az állatok, amire vadászni is lehet, csak a környezet hitelessége miatt lettek lecserélve. Továbbá vannak elefántok, amiken lehet utazni. Ja és azt mondtam már, hogy vannak elefántok, amiken lehet utazni? Gyermeki vágyainkat sutba vághatjuk, minek pónin lovagolni, ha elefántogolhatunk is! A játékmenet és az irányítás is teljesen ugyanaz, viszont ezzel nincs semmi probléma, ebben az esetben tényleg jók a bevált ötletek. Aki játszott az előző résszel, azt ezen a téren csalódás nem érheti. Tegye fel a kezét, aki nem szeretne a játékmenet során egyszemélyes seregként percenként felrobbantani valamit. A játék látványvilága még mindig észveszejtő. Ha az ember közelébe kerül egy tigris, akkor majdnem tárcsázza a tudakozót vagy a legközelebbi állatkertet három kérdéssel. Hogyan került a házába egy tigris, megtarthatjuk-e és, hogy elnevezhetjük-e Cirminek.

Tóth Márk

FacebookTwitterGoogle+tumblrLinkedInDiggPinterestRedditEmail

Szólj hozzá a bejegyzéshez!

hozzászólás